Ik heb besloten om te stoppen met deze Blogger-boekenblog en verder te gaan bij Posterous. Klik op Ons Dagelijks Brood want daar gaat alles gewoon door. Tot ziens!

27 december 2008

He lay flat on the brown, pine-needled floor of the forest


Ernest Hemingway, For Whom the Bell Tolls (Arrow Books, 2004, paperback, 490 pp.)

Een Amerikaanse vrijwilliger waagt zijn leven in de Spaanse burgeroorlog. Een klassieker ("waarom lees je niet gewoon wat nieuws?!" vroeg Astrid) die ik vorig jaar op vakantie in Italië kocht en nu in één ruk uitlas.


Ooit leende ik Islands in the Stream van Hemingway uit en kreeg het niet meer terug. Ik vond het eerste deel van dat boek zo mooi, dat mij nog altijd als droomplek om te wonen het houten-huis-op-palen-aan-zee van de hoofdpersoon uit dat boek voor ogen staat. In het tweede deel beschrijft H dan pagina's lang het vangen van een grote zeevis (een van zijn hobby's!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten